Begravningen

Igår hade vi då begravningen. Det var en fin stund i sjukhusets kapell och det kändes så klart sorgligt men ändå fint. Nu är det bara jordfästningen kvar sen är väl alla "formalia" avklarade.

Vi var 8 personer inklusive sjukhusprästen och en kantor från församlingen. Kantorn spelade "Sov på min arm" till inledning och Brahms vaggvis som avslutnings musik, mycket passande musikval tycker jag. Prästen läste några verser ur 23:e psalmen, höll ett kort tal och vi tog vårt avsked. Vi sjöng "Tryggare kan ingen vara" och "bred dina vida vingar" Allt var väldigt lugnt och fint och vi hade all tid i världen till vårt farväl. Jag hade ändå känslan av att det gick väldigt fort och jag hade nog kunnat sitta kvar hur länge som helst - men någon gång måste man ju gå... 

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänker så mycket på er. Kramar (P-E´s) Sara

2008-10-10 @ 00:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0